پپرسشنامه شخصیتی گاستون برژه
پپرسشنامه شخصیتی گاستون برژه
Questionnaire caractérologique‚ PUF‚ Paris‚ 1950: by Gaston Berger
در این تست به هیچ وجه، منظور نشان دادن "محسنات" یا " معایب" نیست. چه؛ این مفاهیم نسبی و مربوط به قلمرو اخلاقند. به عبارت دیگر صحبت از پاسخ "صحیح" یا "غلط" نیست، زیرا ماهیت هر شخص متفاوت از دیگران است. آن چه در این تست باید مشخص گردد چگونگی بودن یا احساس کردن است که اگر با صداقت بیان شوند؛ دیگر به خودی خود، خوب یا بد نیستند.
این آزمون، دارای نود سوال است. هر سؤال گاهی دو یا سه پاسخ را در خود جای داده است. سؤال ها به طور معمول، دو رفتار کاملا متضاد را در بر می گیرد، اما گاهی رفتار سومی را که جنبه میانی دارد مطرح می کند و شما باید پاسخ مربوط به خود را انتخاب کنید. یکی از این رفتارها شماره 9 و دیگری شماره 1 دارد. پاسخ میانی نیز با شماره 5 مشخص شده است. شما باید دور یکی از این سه عدد را خط بکشید. بیشتر سعی کنید بین 9 و 1، یکی را انتخاب کنید و تنها هنگامی پاسخ 5 را علامت بزنید که انتخاب بین دو پاسخ دیگر، واقعا برایتان غیر ممکن باشد.
پاسخ های 9 و 1 و 5 به هیچ وجه "امتیاز" محسوب نمی شوند و شما نباید تصور کنید که انتخاب پاسخ 9، به معنی داشتن یک پاسخ خوب است.
تعدادی از شماره ها برای محاسبات خالی است: 10 و 20 و 30 و... و 90
1) آیا با وجود آگاهی از این که مساله بی اهمیت است،بازهم از برخورد با آن رنجیده خاطر و جریحه دار می شوید؟
آیا گاهی اوقات، "به خاطر هیچ " از کوره در می روید؟
یا این که صرفا وقایع جدی شما را ناراحت می سازد؟
9
1
2) آیا در ساعات فراغت، خود را با کارهایی مانند مطالعات جنبی (مربوط به کار)، باغبانی، شرکت در فعالیت های اجتماعی و نظایر آن (که کارهایی غیر تحمیلی محسوب می شوند) سرگرم می سازید؟
یا این که سعی می کنید به استراحت و تفریحات سرگرم کننده مشغول شوید؟
و یا این که مدتی طولانی، بدون این که کاری انجام بدهید، به رویا پرداز، خیالبافی و آرامش (گوش دادن به رادیو، مطالعات تفننی،...) سرگرم می شوید؟
9
5
1
3) آیا در اقدامات خود، غالبا با در نظر گرفتن آینده دور اقدام می کنید؟ (پس انداز برای دوران پیری، جمع کردن مواد اولیه برای انجام کارهای دراز مدت و...) و کار هایی در پیش می گیرید که نتیجه آن در دراز مدت مشخص می شود؟
یا این که به نتایج کوتاه مدت و فوری علاقمند هستید؟
9
1
4) آیا در هنگام کار، به حدی در آن غرق می شوید که اصلا به اطراف خود توجه ندارید؟
یا این که به آسانی قادرید ضمن انجام کار، به آن چه که در اطرافتان می گذرد نیز توجه کنید؟
1
9
5) آیا شما فردی مبارز هستید و سعی می کنید در رقابت ها شرکت کنید؟
یا این که برای ورود به جر و بحثها و مبارزه در تردید هستید و سعی می کنید پای خود را از این مسائل بیرون بکشید؟
9
1
6) آیا خیلی بلند پرواز و جاه طلب هستید(میل شدید به افزایش ثروت، موقعیت اجتماعی، کسب اطلاعات و نظایر آن)؟
یا این که نسبت به آن ها حالت متعادلی دارید، و تصور می کنید این مسائل، ارزش سختیهایی را که باید برای به دست آوردن آن تحمل کرد، ندارد؟
9
1
7) آیا به کیفیت احساسات خود خیلی توجه دارید؟ به شکل ها و رنگ ها و صداها توجه خاصی دارید؟
یا این که شکل های حساس هم، فقط اطلاعاتی در مورد طبیعت اشیاء به شما می دهد (به عنوان مثال، هنگامی که گفته های کسی را می شنوید، بدون توجه به حالت و شکل آن، صرفا به معنای آن توجه دارید)؟
9
1
8) آیا به آسانی از مشکلات دیگران متاثر می شوید؟
یا این که حتی وقتی سعی در کمک به دیگران دارید، ارامش خویش را حفظ می کنید؟
9
1
9) آیا غالبا به دنبال راه حل مشکلاتی هستید که در کاربرد عملی مسائل با آن برخورد می کنید؟
یا این که نتایج مثبت را دوست دارید و اگر موضوع، منجر به چنین نتیجه ای نشود به سادگی آن را رها می کنید؟
9
1
10)
11)آیا به سادگی به چیزی علاقمند می شوید و نسبت به آن شور و شوق پیدا می کنید، به همان سادگی نسبت به چیزی خشمگین می شوید؟
یا این که، مسائل را به راحتی، همان گونه که هست می پذیرید؟
9
1
12)آیا برای گذر از "ایده" به "عمل" دچار مشکلاتی هستید؟
یا این که فورا و بدون هیچ گونه دشواری، تصمیم خویش را به اجرا در می آورید؟
1
9
13)آیا از قبل، آنچه را که ممکن است اتفاق بیفتد؛ مد نظر داشته و به دقت خود را برای آن آماده می سازید (پیشگیری، جلو گیری از وقایع احتمالی و...)؟
یا این که، هر موضوع را به وقت خودش ارجاع می دهید؟
9
1
14)آیا توجه زیادی به دقت کردن دارید و ایده ها و افکار روشن و واضح، و کارهای کاملا مشخص و معین را دوست دارید؟
یا این که به چیزهای گنگ و کبهم و نامشخص، و چیزهایی که ممکن است جنبه های گوناگون داشته باشد، عاقمندید؟
1
9
15)آیا دوست دارید حتی زمانی که دستور شما، دیگران را جبرا مجبور به اطاعت می کند، فرمان بدهید؟
یا از این که اراده خویش را به دیگران تحمیل بکنید متنفرید. و صرفا دوست دارید تنها خودی نشان بدهید، یا دیگران را به سوی خود جذب کنید؟
9
1
16)آیا کتاب ها، وسایل کار و ابزارهای خود را با کمال میل به دیگران قرض می دهید؟
یا این که چنین کاری را دوست ندارید؟
1
9
17)آیا برای آن چه می خورید اهمیت زیادی قائل هستید و به ارامی و با لذت غذا می خورید و تا اندازه ای شکمو هستید؟
یا این که بدون توجه زیاد به نوع غذا، و صرفا برای"تغذیه خویش" غذا می خورید؟
9
1
18)آیا نیات دیگران برایتان مهمتر و با ارزش تر از آن چیزی است که انجام می دهند؟
یااین که برعکس، تصور می کنید آن چه واقعا مهم است، اعمال و نتایج آن است؟
9
1
19)آیا ترجیح می دهید از تفریحات روشنفکرانه (مطالعه، مباحث فکری و...) استفاده کنید؟
یا این که تفریحات دیگری انتخاب می کنید (ورزش و...)؟
9
1
20)
21)آیا فردی حساس هستید و و به اسانی، به شکل عمیقی با شنیدن یک انتقاد کمی تند، یا دیدن تمسخر دیگران، جریحه دار می شوید؟
یا این که به راحتی و بدون ناراحتی، انتقاد را تحمل می کنید؟
9
1
22)آیا به سادگی در برابر مشکلات، یا کاری که به نظر خیلی خسته کننده می آید، نا امید می شوید؟
یا این که برعکس، از طریق برخورد با مشکلات تحریک می شوید و اندیشه تلاش و کوشش به حرکت در می آیید؟
1
9
23)آیا قوانین جدی را در نظر دارید و سعی می کنید خود را با آن تطبیق دهید؟
یا این که ترجیح می دهید خود را به نرمی، با شرایط وفق بدهید؟
9
1
24)آیا به شکل غریزی، آن چه حواستان را از کاری که مشغول آن هستید، منحرف می سازد، به شدت دفع می کنید و در برابر هر گونه تهاجمی تحریک می شوید؟
یا این که این مشکلات و اختلالات را بدون تحریک یا عصبی شدن استقبال کرده و با ملایمت با آن برخورد می کنید؟
1
9
25)آیا خیلی دوست داشتنی و خوشرو هستید و سعی می کنید اطرافیانتان را به سوی خود جلب کنید؟
یا این که به سادگی، و حتی گاهی کمی خشک با آن ها برخورد می کنید؟
1
9
26)آیا همیشه احساس می کنید وقت کم دارید و با عجله کارهایی را که دارید انجام می دهید و به کار دیگری می پردازید؟
یا این که نسبت به ارزش گذشت زمان چندان حساس نیستید و به مساله سرعت و بازدهی اهمیت زیادی نمی دهید؟
9
1
27)آیا دوست دارید آشپزی کنید و دستورهای آشپزی را به کار ببندید؟
یا این که در این مورد بی تفاوت هستید(به عنوان مثال، اگر برحسب اجبار شغلی هم ناچار به آشپزی شوید، تنها برای خوشآمد دیگران است یا موفقیت سریع در تهیه غذا)؟
9
1
28)آیا به حیوانات، به عنوان یک موجود جاندار توجه دارید، و نگران آنچه احساس می کنند هستید؟
یا این که بدون اذیت و آزار رساندن، آن هارا صرفا یک حیوان، و یا مثل یک شئ می پندارید؟
9
1
29)آیا تصور می کنید اسراری وجود داردکه باید به آن ها احترام گذاشت که در بعضی زمینه ها، جایگاهی منطقی ندارد؟
یا تصور می کنید احترام به اسرار، حاصل عدم درک روشنفکرانه محسوب شده و در واقع، به نوعی یک اشتباه است؟
1
9
30)
31)آیا به آسانی از یک واقعه پیش بینی نشده تحت تاثیر قرار می گیرید؟ مثلا هنگامی که شما را صدا می کنند، ناگهان از جا می پرید یا به سادگی قرمز می شوید یا رنگتان می پرد؟
یا این که به سختی تحت تاثیر قرار می گیرید؟
9
1
32)آیا همیشه دوست دارید در آینده، یا گذشته به رؤیا پردازی و خیال بافی مشغول شوید؟
یا ترجیح می دهید وارد عمل شوید و یا حداقل اهداف دقیقی را که واقعا برای اینده در نظر گرفته می شود در پیش بگیرید؟
1
9
33)آیا شما در دستیابی به اهداف خود پایدار هستید، و همیشه کاری را که شروع کرده اید به پایان می رسانید؟
یا این که غالبا کاری را که شروع کرده اید، نیمه کاره رها می کنید.
9
1
34)آیا برای فهمیدن، نیاز به تجزیه و تحلیل دارید و برای آن که چیزی را بفهمید، باید جزئیات آن کاملا برایتان تشریح شود؟
یا برای شما مطرح کردن مجموعه کلی آن کافی است؟
1
9
35)آیا به سرعت خود را با حالت و رفتار افراد اطراف خود تطبیق می دهید؟
یا برعکس، در هر ظرایطی، رفتار معمول خود را حفظ می کنید؟
1
9
36)آیا شما در روابط عاطفی و دوستی های خود حسود هستید؟
یا در این مورد حساسیت چندانی ندارید؟
9
1
37)آیا توجه زیادی به حس لامسه خود دارید؟ مثلا تماس با ابریشم با پوست و امثال آن در شما هیجان زیادی تولید می کند (خوشایند یا ناخوشایند)؟
یا این که اهمیت چندانی به این گونه حساسیت ها نمی دهید؟
9
1
38)آیا دیگران را در راستای اهداف خود دوست دارید؟ و به نظرتان، آن ها وسایلی برای استفاده و یا موانعی بر سر راه شما هستند؟
یا این که دوست دارید به دیگران خدمت کنید و بیشتر از آنچه از آن ها کمک بگیرید، به ان ها کمک می کنید؟
1
9
39)آیا بیشتر به به جنبه های عینی و ملموس قضایا توجه دارید؟
یا تئوریها بیشتر توجه شما را جلب می کند؟
1
9
40)
41)آیا در هنگام صحبت کردن، صدایتان را بلند می کنید و فکر می کنید نیاز به ادای کلمات خشن یا خیلی گویا دارید؟
یا بدون عجله، و به شکلی آرام و سنگین حرف می زنید؟
9
1
42)آیا آن چه را باید انجام بدهید، سریعا و بدون آن که برایتان خرج زیادی داشته باشد عملی می سازید (نوشتن یک نامه، انجام کاری و...)؟
یا در کارهای خود، دائما امروز و فردا می کنید؟
9
1
43)آیا در دوستی هایتان خیلی ثابت قدم و استوار هستید، دوستی های دوران کودکی خود را ادامه داده و منظما با همان افراد، رابطه دارید؟
یا غالبا دوستان خود را عوض می کنید، بدون آن که مساله جدی ای پیش آمده باشد، رفت و آمد با آن ها را متوقف می سازید؟
9
1
44)آیا وقت شناس هستید، گاهی اوقات، زودتر از وقت معین سر قرار می روید تا آن را از دست ندهید؟
یا اکثر اوقات با تاخیر سر قرارهای خود حاضر می شوید؟
1
9
45)آیا دوست دارید به ورزش های سنگین بپردازید؟
یا از انجام چنین ورزش هایی نفرت دارید؟
9
1
46)آیا برای احقاق حق خود خیلی جدی و سخت کوش هستید؟
یا دوست ندارید دائما حق خود را مطالبه کنید، و به سادگی، آن چه که مورد درخواست شماست رها می کنید؟
9
1
47)آیا دوست دارید خود را در آینه نگاه کنید و حالت های گوناگون چهره خود را مورد بررسی قرار دهید، مراقب حرکات و تن صدای خود هستید؟
یا این مسائل، چندان اهمیتی برایتان ندارد؟
9
1
48)آیا به همکاران خود، و کسانی که با شما ارتباط دارند، حتی اگر چندان افراد خوشایندی نباشند (مثلا پیشخدمت یا کارمندی که وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد) وابستگی زیادی پیدا می کنید؟
یا سریعا از این گونه افراد فاصله می گیرید؟
9
1
49)از میان داستان ها، آیا آن هایی را ترجیح می دهید که وقایعشان با جزئیات کامل نشریح شده است؟
یا رمان هایی را می پسندید که امکان بازی مکانیسم های روانی یا ارزش یک تفکر فلسفی را مطرح می کند؟
1
9
50)
51)آیا در برابر یک وظیفه جدید، یا تغییر در وضعیتتان دچار اضطراب می شوید؟
یا این که با ارامش، با این تغییر برخورد می کنید؟
9
1
52)آیا حتی در موارد دشوار نیز به سرعت تصمیم می گیرید؟
یا دائما آن را به بعد موکول می کنید؟
9
1
53)آیا پس از یک مرحله عصبانیت (و اگر عصبانی نمی شوید، پس از یک برخورد تند با دیگران)، سریعا حالت آشتی پذیری به خود می گیرید و دیگر به آن چه اتفاق افتاده فکر نمی کنید؟
یا تا مدتی بدخلق و ناراحت هستید؟
. یا این که به سختی، آشتی پذیر می شوید(حالت کینه توزی)؟
1
5
9
54)آیا در زمینه های: شغلی، لباس پوشیدن، غذا خوردن و... شخص خیلی دقیق و منظمی هستید؟
یا چندان توجهی به این نکات ندارید؟
1
9
55)آیا احساس می کنید به علاقه و محبت تمام کسانی که در اطرافتان هستند(حتی آن هایی که هیچ انتظاری از آنان ندارید) نیازمند هستید؟
یا نسبت به احساسات دیگران توجهی ندارید و تنها در میان افرادی که به آن ها علاقه دارید، به دنبال محبت هستید؟
1
9
56)آیا به مهارتها و توانایی های خود علاقمندید(موفقت های به دست آمده درکار، ورزش و امثال آن)؟ و به دقت پیشرفت های خود را نسبت به گذشته یا نسبت به دیگران در نظر دارید؟
یا به این مسائل اهمیت چندانی نمی دهید؟
9
1
57)آیا از اجناس لوکس، صرفا به خاطر لوکس بودن آن ها خوشتان می اید؟
یا چندان تحت تاثیر اشیاء لوکس قرار نمی گیرید؟
9
1
58)آیا کودکان را خیلی دوست دارید و از همراهی با آنها لذت می بردی و آیا دوست دارید در بازی های آنان شرکت کنید؟
یا کودکان شما را عصبی می کنند؟
یا نسبت به آن ها بی تفاوت هستید، و فقط از دور، از بازی آن ها خوشتان می آید؟
9
1
5
59)آیا به نظر شما زندگی اجتماعی خیلی مهم است و تصور می کنید هرکس باید در این زندگی شرکت داشته باشد؟
یا نسبت به جامعه بدبین هستید و به آزادی خود، ورای سنتها می اندیشید (البته بدون این که از امکانات و محیط زندگی خود صرف نظر کنید)؟
1
9
60)
61)آیا به طور متناوب، بین دو قطب شادی و اندوه، بدون هیچگونه دلیل ظاهری در نوسان هستید؟
یا خلق و روحیه ای ثابت و متعادل دارید؟
9
1
62)آیا دائما در وضعیت خود متحرک هستید و (حرکات مختلف انجام می دهید، روی یک صندلی دائما جابجا می شوید....)؟
یا اصولا وقتی واقعه هیجان انگیزی اتفاق می افتد، چندان تحرکی از خود نشان نمی دهید؟
9
1
63)آیا عادت هایی خیلی جدی دارید که به آن ها اهمیت زیادی می دهید؟
یا از هرگونه عادت دوری کرده و از وقایع پیش بینی نشده خوشتان می آید؟
9
1
64)آیا تصور می کنید زمان، جریان سیال و مداومی است که بدون وقفه ادامه دارد و همه چیز را به دنبال خود می کشد؟
یا زمان را بیشتر به عنوان تداومی از لحظات نسبتا تثبیت شده می دانید که از یکدیگر جداشده و به دنبال هم است؟ [مانند قطعات فیلم سینما یا عکس]
9
1
65)آیا می دانید چگونه خود را تحمیل کنید یا شخصا فرماندهی یک گروه، یا مدیریت یک کار، سازمان یا جمع را بر عهده گیرید؟
یا حتی وقتی از شما بخواهند نیز، تمایلی به هدایت دیگران ندارید (حداقل هنگامی که به طور موقت، رهبری شمارا می پذیرند)؟
1
9
66)آیا دوست دارید در همه جا اول باشید؟
آیا حاضرید خود را به نفع دیگران کنار بکشید؟
یا کاملا نسبت به حضور دیگران بی تفاوت هستید؟
9
5
1
67)آیا دوست دارید کودکان یا حیوانات را نوازش کنید؟
یا ایمن مساله برایتان متفاوت است (سوای احساسات گرمی که ممکن است نسبت به آن ها داشته باشید)؟
9
1
68)آیا دوست دارید شما را دوست داشته باشند و از شما اطاعت کنند؟
یا اطاعت برایتان خیلی مهمتر از عشق و علاقه است و تحقق کارها و برنامه هایتان ایجاب می کند که علاقه و محبت در درجه دوم قرار بگیرد؟
9
1
69)آیا در برابر مشکلات پیچیده، احساس ضعف به شما دست می دهد؟
یا برعکس در برابر پیشرفت های علمی و کشفیات خودتان حرکات مغرورانه ای نشان می دهید؟
یا این گ.نه احساسات (غرور یا ضعف)، به نظر شما در جایی که تنها مساله، فهم قضیه است جابجا شده است؟
5
1
9
70)
71)آیا دائما، در برابر مسائل نه چندان مهم دچار تردیدمی شوید و غالبا در ذهن خود، اندیشه ای را که کاملا بیهوده و ناخوشایند است، نگاه می دارید؟
یا این گونه مسائل، تنها به صورت استثنایی، برایتان اتفاق می افتد؟
9
1
72)آیا برای ایجاد تغییر و تحولی مفید، در صورتی که نیاز به تلاش و کار زیادی داشته باشد، در انجام آن تردیدی به خود راه نمی دهید؟
یا دربرابر چنین کاارهایی عقب نشینی کرده و ترجیح می دهید وضعیت قبلی را حفظ کنید؟
9
1
73)آیا نظم، یا قرینه بودن را دوست دارید؟
یا نظم و قرینگی به نظرتان کسل کننده می آید و در همه جا دوست دارید تغییر و تحولات فانتزی مشاهده کنید؟
9
1
74)ایا در کارهای خود، نیاز دارید که به بهترین وجه ممکن نظم را رعایت کنید؟
یا آن قدرها هم توقع ندارید و در مجموع، به همین اندازه که نیازی را پاسخگو باشید اکتفا می کنید؟
9
1
75)آیا ریسک کردن را دوست دارید و لذت خاصی از برخورد با خطرات احساس می کنید؟
یا از وقایع نامطمئن دوری می کنید (البته نه تا آن اندازه ای که به معنای نداشتن شجاعت تعبیر شود)؟
9
1
76)آیا بدگمان و شکاک هستید؟
یا به آسانی به دیگران اعتماد می کنید؟
9
1
77)آیا به ارزش های عمیق هنری توجه دارید و به نظر شما هنر چیز پر ارزشی است؟
یا هنر در زندگی شما جایگاه حاشیه ای داشته و شما به عنوان یک وسیله سرگرمی خوشایند به آن نگاه می کنید؟
9
1
78)هنگامی که به کسی علاقه دارید، احساس می کنید که باید در گفتارخود با او، از کلمات ملایم استفاده کرده و توجه خاصی نسبت به او داشته باشید؟
یا بیشتر به کارهای خوشایند او توجه می کنید (کمک، انجام خدمتی برای او و...)؟
9
1
79)آیا افراد ساده (عامی)، اشعاری که به آسانی فهمیده می شوند، و داستانهایی را که در آن پیچیدگی وجود ندارد دوست دارید؟
یا زود از مسائل ساده خسته می شوید و ترجیح می دهید موضوعاتی را انتخاب کنید که احتیاج به تفکر و تهمق بیشتری دارد؟
1
9
80)
81)آیا اتفاق افتاده از غیر ممکن بودن کاری که دوست دارید آن را انجام دهید، احساس سرخوردگی کنید؟
یا این حالت به ندرت برایتان اتفاق افتاده است؟
یا هرگز به آن دچار نشده اید؟
9
5
1
82)وقتی دستوراتی را برای انجام کاری صادر می کنید؟ ایا نسبت به انجام شدن آن بی تفاوت هستید و دنبال کار را نمی گیرید؟
یا مراقب انجام آن هستید و مواظبید که همه چیز به نحو مناسبی پیش برود؟
1
9
83)آیا شما از قبل، وقت و نیروی خود را محاسبه گرده و تنظیم می کنید، و دوست دارید برای هرکاری برنامه ریزی کنید؟
یا بدون برنامه ریزی قبلی وارد عمل می شوید؟
9
1
84)آیا فردی مصمم و مقید به پیشبرد اهداف خود هستید؟
یا از تثبیت روی یک هدف، نفرت داشته و سعی می کنید به هیچ یک ارز آن ها وابسته و متصل نشوید؟
1
9
85)آیا دوست دارید شما را دلداری بدهند؟
یا از دلداری دادن متنفرید و هنگامی که حس ترحم دیگران را می بینید، جریحه دار می شوید؟
1
9
86)آیا توجه شما به ارزش اشیاء جلب می شود و مدت طولانی، قیمت چیزهایی که خریده اید، در ذهنتان باقی می ماند؟
یا خیلی زود قیمت خرید را فراموش می کنید؟
9
1
87)ایا نسبت به محیط پیرامون خودتان خیلی حساس هستید؟ به عنوان مثال: زندگی در اتاقی که به نظر شما زشت است، برایتان غیرقابل تحمل است؟
یا این مساله از نظر شما اهمیت چندانی ندارد، و تنها راحت، کاربردیف و بهداشتی بودن وسایل زندگی برایتان مهم است؟
9
1
88)آیا نیاز دارید دائما دوستان خود را ببینید؟
یا گاهی اوقات، بدون این که دوری، دوستی شما را تضعیف کند، آن ها را به مدت طولانی ملاقات نمی کنید؟
9
1
89)آیا در خود، نیاز به تجزیه و تحلیل و جستجو برای درک کارهای هنری را که به آن ها علاقه دارید احساس کرده اید؟
یا برای شما، تنها لذت بردن از حضور آن ها کافی است؟
9
1
90)
91)آیا دائما احساس بدبختی می کنید؟
یا معمولا از وضعیت خود راضی هستید و در صورتی که وضعیت به گونه ای که مایلید پیش نرود، فکر می کنید باید آن را تغییر بدهید یا احساس خود را؟
9
1
92)آیا بیشتر دوست داریدنگاه کنید یا این که به عمل بپردازید (فرضا: نگاه طولانی به یک بازی که خودتان در آن شرکت ندارید)؟
یا دوست دارید خودتان اقدام کنید و یک تماشاگر ساده نباشید؟
1
9
93)هنگامی که اندیشه ای را در ذهن تان می پذیرید، آیا برای تحقق آن پافشاری می کتید؟
یا به سادگی می توان شما را متقاعد ساخت و اندیشه جدیدی را به شما ارائه کرد؟
9
1
94)آیا دائما، حرکاتی را تکرار می کنید و به دنبال ایده های تثبیت شده ای هستید؟
آیا افکار شما مواج است و هرگز با چیزی که قبلا در ذهن داشته اید مشابه نیست؟
1
9
95)آیا نیاز شدیدی به استقلال دارید و تحت رهبری دیگران بودن برایتان دشوار است؟
یا بدون تلاش، به راحتی مورد هدایت و رهبری قرار می گیرید و یک رئیس را به خوبی می پذیرید؟
9
1
96)آیا دوست دارید از تمام موقعیت های به دست آمده سود ببرید؟ (حتی زمانی که به مساله پیشنهاد شده علاقه ای ندارید و صرفا برای کسب سود آن را انجام می دهید).
یا با بی تفاوتی، موضوعاتی را که مورد علاقه تان نبوده رها می کنید؟
9
1
97)ایا به طور طبیعی، به لباس دوستانتان توجه می کنید؟ (رنگ، فرم، بافت و...)
یا چندان توجهی به این نکات ندارید؟
9
1
98)آیا کارکردن در یک محیط غریبه برایتان دشوار است؟
یا این مسائل چندان حساسیت شما را بر نمی انگیزد؟
9
1
99)آیا توجه شما به کاربردهای وسیله یا دستگاهی که آن را قبلا ندیده اید، جلب می شود؟
یا پیشرفته بودن مکانیسم آن توجه تان را جلب می کند؟
یا اصولی که در آن دستگاه رعایت شده است؟
1
5
9
میشل و فرانسواز گوکلن. 11 آزمون برای شناخت دیگران. ترجمه ساعد زمان. انتشارات ققنوسرسشنامه شخصیتی گاستون برژه
Questionnaire caractérologique‚ PUF‚ Paris‚ 1950: by Gaston Berger
در این تست به هیچ وجه، منظور نشان دادن "محسنات" یا " معایب" نیست. چه؛ این مفاهیم نسبی و مربوط به قلمرو اخلاقند. به عبارت دیگر صحبت از پاسخ "صحیح" یا "غلط" نیست، زیرا ماهیت هر شخص متفاوت از دیگران است. آن چه در این تست باید مشخص گردد چگونگی بودن یا احساس کردن است که اگر با صداقت بیان شوند؛ دیگر به خودی خود، خوب یا بد نیستند.
این آزمون، دارای نود سوال است. هر سؤال گاهی دو یا سه پاسخ را در خود جای داده است. سؤال ها به طور معمول، دو رفتار کاملا متضاد را در بر می گیرد، اما گاهی رفتار سومی را که جنبه میانی دارد مطرح می کند و شما باید پاسخ مربوط به خود را انتخاب کنید. یکی از این رفتارها شماره 9 و دیگری شماره 1 دارد. پاسخ میانی نیز با شماره 5 مشخص شده است. شما باید دور یکی از این سه عدد را خط بکشید. بیشتر سعی کنید بین 9 و 1، یکی را انتخاب کنید و تنها هنگامی پاسخ 5 را علامت بزنید که انتخاب بین دو پاسخ دیگر، واقعا برایتان غیر ممکن باشد.
پاسخ های 9 و 1 و 5 به هیچ وجه "امتیاز" محسوب نمی شوند و شما نباید تصور کنید که انتخاب پاسخ 9، به معنی داشتن یک پاسخ خوب است.
تعدادی از شماره ها برای محاسبات خالی است: 10 و 20 و 30 و... و 90
1) آیا با وجود آگاهی از این که مساله بی اهمیت است،بازهم از برخورد با آن رنجیده خاطر و جریحه دار می شوید؟
آیا گاهی اوقات، "به خاطر هیچ " از کوره در می روید؟
یا این که صرفا وقایع جدی شما را ناراحت می سازد؟
9
1
2) آیا در ساعات فراغت، خود را با کارهایی مانند مطالعات جنبی (مربوط به کار)، باغبانی، شرکت در فعالیت های اجتماعی و نظایر آن (که کارهایی غیر تحمیلی محسوب می شوند) سرگرم می سازید؟
یا این که سعی می کنید به استراحت و تفریحات سرگرم کننده مشغول شوید؟
و یا این که مدتی طولانی، بدون این که کاری انجام بدهید، به رویا پرداز، خیالبافی و آرامش (گوش دادن به رادیو، مطالعات تفننی،...) سرگرم می شوید؟
9
5
1
3) آیا در اقدامات خود، غالبا با در نظر گرفتن آینده دور اقدام می کنید؟ (پس انداز برای دوران پیری، جمع کردن مواد اولیه برای انجام کارهای دراز مدت و...) و کار هایی در پیش می گیرید که نتیجه آن در دراز مدت مشخص می شود؟
یا این که به نتایج کوتاه مدت و فوری علاقمند هستید؟
9
1
4) آیا در هنگام کار، به حدی در آن غرق می شوید که اصلا به اطراف خود توجه ندارید؟
یا این که به آسانی قادرید ضمن انجام کار، به آن چه که در اطرافتان می گذرد نیز توجه کنید؟
1
9
5) آیا شما فردی مبارز هستید و سعی می کنید در رقابت ها شرکت کنید؟
یا این که برای ورود به جر و بحثها و مبارزه در تردید هستید و سعی می کنید پای خود را از این مسائل بیرون بکشید؟
9
1
6) آیا خیلی بلند پرواز و جاه طلب هستید(میل شدید به افزایش ثروت، موقعیت اجتماعی، کسب اطلاعات و نظایر آن)؟
یا این که نسبت به آن ها حالت متعادلی دارید، و تصور می کنید این مسائل، ارزش سختیهایی را که باید برای به دست آوردن آن تحمل کرد، ندارد؟
9
1
7) آیا به کیفیت احساسات خود خیلی توجه دارید؟ به شکل ها و رنگ ها و صداها توجه خاصی دارید؟
یا این که شکل های حساس هم، فقط اطلاعاتی در مورد طبیعت اشیاء به شما می دهد (به عنوان مثال، هنگامی که گفته های کسی را می شنوید، بدون توجه به حالت و شکل آن، صرفا به معنای آن توجه دارید)؟
9
1
8) آیا به آسانی از مشکلات دیگران متاثر می شوید؟
یا این که حتی وقتی سعی در کمک به دیگران دارید، ارامش خویش را حفظ می کنید؟
9
1
9) آیا غالبا به دنبال راه حل مشکلاتی هستید که در کاربرد عملی مسائل با آن برخورد می کنید؟
یا این که نتایج مثبت را دوست دارید و اگر موضوع، منجر به چنین نتیجه ای نشود به سادگی آن را رها می کنید؟
9
1
10)
11)آیا به سادگی به چیزی علاقمند می شوید و نسبت به آن شور و شوق پیدا می کنید، به همان سادگی نسبت به چیزی خشمگین می شوید؟
یا این که، مسائل را به راحتی، همان گونه که هست می پذیرید؟
9
1
12)آیا برای گذر از "ایده" به "عمل" دچار مشکلاتی هستید؟
یا این که فورا و بدون هیچ گونه دشواری، تصمیم خویش را به اجرا در می آورید؟
1
9
13)آیا از قبل، آنچه را که ممکن است اتفاق بیفتد؛ مد نظر داشته و به دقت خود را برای آن آماده می سازید (پیشگیری، جلو گیری از وقایع احتمالی و...)؟
یا این که، هر موضوع را به وقت خودش ارجاع می دهید؟
9
1
14)آیا توجه زیادی به دقت کردن دارید و ایده ها و افکار روشن و واضح، و کارهای کاملا مشخص و معین را دوست دارید؟
یا این که به چیزهای گنگ و کبهم و نامشخص، و چیزهایی که ممکن است جنبه های گوناگون داشته باشد، عاقمندید؟
1
9
15)آیا دوست دارید حتی زمانی که دستور شما، دیگران را جبرا مجبور به اطاعت می کند، فرمان بدهید؟
یا از این که اراده خویش را به دیگران تحمیل بکنید متنفرید. و صرفا دوست دارید تنها خودی نشان بدهید، یا دیگران را به سوی خود جذب کنید؟
9
1
16)آیا کتاب ها، وسایل کار و ابزارهای خود را با کمال میل به دیگران قرض می دهید؟
یا این که چنین کاری را دوست ندارید؟
1
9
17)آیا برای آن چه می خورید اهمیت زیادی قائل هستید و به ارامی و با لذت غذا می خورید و تا اندازه ای شکمو هستید؟
یا این که بدون توجه زیاد به نوع غذا، و صرفا برای"تغذیه خویش" غذا می خورید؟
9
1
18)آیا نیات دیگران برایتان مهمتر و با ارزش تر از آن چیزی است که انجام می دهند؟
یااین که برعکس، تصور می کنید آن چه واقعا مهم است، اعمال و نتایج آن است؟
9
1
19)آیا ترجیح می دهید از تفریحات روشنفکرانه (مطالعه، مباحث فکری و...) استفاده کنید؟
یا این که تفریحات دیگری انتخاب می کنید (ورزش و...)؟
9
1
20)
21)آیا فردی حساس هستید و و به اسانی، به شکل عمیقی با شنیدن یک انتقاد کمی تند، یا دیدن تمسخر دیگران، جریحه دار می شوید؟
یا این که به راحتی و بدون ناراحتی، انتقاد را تحمل می کنید؟
9
1
22)آیا به سادگی در برابر مشکلات، یا کاری که به نظر خیلی خسته کننده می آید، نا امید می شوید؟
یا این که برعکس، از طریق برخورد با مشکلات تحریک می شوید و اندیشه تلاش و کوشش به حرکت در می آیید؟
1
9
23)آیا قوانین جدی را در نظر دارید و سعی می کنید خود را با آن تطبیق دهید؟
یا این که ترجیح می دهید خود را به نرمی، با شرایط وفق بدهید؟
9
1
24)آیا به شکل غریزی، آن چه حواستان را از کاری که مشغول آن هستید، منحرف می سازد، به شدت دفع می کنید و در برابر هر گونه تهاجمی تحریک می شوید؟
یا این که این مشکلات و اختلالات را بدون تحریک یا عصبی شدن استقبال کرده و با ملایمت با آن برخورد می کنید؟
1
9
25)آیا خیلی دوست داشتنی و خوشرو هستید و سعی می کنید اطرافیانتان را به سوی خود جلب کنید؟
یا این که به سادگی، و حتی گاهی کمی خشک با آن ها برخورد می کنید؟
1
9
26)آیا همیشه احساس می کنید وقت کم دارید و با عجله کارهایی را که دارید انجام می دهید و به کار دیگری می پردازید؟
یا این که نسبت به ارزش گذشت زمان چندان حساس نیستید و به مساله سرعت و بازدهی اهمیت زیادی نمی دهید؟
9
1
27)آیا دوست دارید آشپزی کنید و دستورهای آشپزی را به کار ببندید؟
یا این که در این مورد بی تفاوت هستید(به عنوان مثال، اگر برحسب اجبار شغلی هم ناچار به آشپزی شوید، تنها برای خوشآمد دیگران است یا موفقیت سریع در تهیه غذا)؟
9
1
28)آیا به حیوانات، به عنوان یک موجود جاندار توجه دارید، و نگران آنچه احساس می کنند هستید؟
یا این که بدون اذیت و آزار رساندن، آن هارا صرفا یک حیوان، و یا مثل یک شئ می پندارید؟
9
1
29)آیا تصور می کنید اسراری وجود داردکه باید به آن ها احترام گذاشت که در بعضی زمینه ها، جایگاهی منطقی ندارد؟
یا تصور می کنید احترام به اسرار، حاصل عدم درک روشنفکرانه محسوب شده و در واقع، به نوعی یک اشتباه است؟
1
9
30)
31)آیا به آسانی از یک واقعه پیش بینی نشده تحت تاثیر قرار می گیرید؟ مثلا هنگامی که شما را صدا می کنند، ناگهان از جا می پرید یا به سادگی قرمز می شوید یا رنگتان می پرد؟
یا این که به سختی تحت تاثیر قرار می گیرید؟
9
1
32)آیا همیشه دوست دارید در آینده، یا گذشته به رؤیا پردازی و خیال بافی مشغول شوید؟
یا ترجیح می دهید وارد عمل شوید و یا حداقل اهداف دقیقی را که واقعا برای اینده در نظر گرفته می شود در پیش بگیرید؟
1
9
33)آیا شما در دستیابی به اهداف خود پایدار هستید، و همیشه کاری را که شروع کرده اید به پایان می رسانید؟
یا این که غالبا کاری را که شروع کرده اید، نیمه کاره رها می کنید.
9
1
34)آیا برای فهمیدن، نیاز به تجزیه و تحلیل دارید و برای آن که چیزی را بفهمید، باید جزئیات آن کاملا برایتان تشریح شود؟
یا برای شما مطرح کردن مجموعه کلی آن کافی است؟
1
9
35)آیا به سرعت خود را با حالت و رفتار افراد اطراف خود تطبیق می دهید؟
یا برعکس، در هر ظرایطی، رفتار معمول خود را حفظ می کنید؟
1
9
36)آیا شما در روابط عاطفی و دوستی های خود حسود هستید؟
یا در این مورد حساسیت چندانی ندارید؟
9
1
37)آیا توجه زیادی به حس لامسه خود دارید؟ مثلا تماس با ابریشم با پوست و امثال آن در شما هیجان زیادی تولید می کند (خوشایند یا ناخوشایند)؟
یا این که اهمیت چندانی به این گونه حساسیت ها نمی دهید؟
9
1
38)آیا دیگران را در راستای اهداف خود دوست دارید؟ و به نظرتان، آن ها وسایلی برای استفاده و یا موانعی بر سر راه شما هستند؟
یا این که دوست دارید به دیگران خدمت کنید و بیشتر از آنچه از آن ها کمک بگیرید، به ان ها کمک می کنید؟
1
9
39)آیا بیشتر به به جنبه های عینی و ملموس قضایا توجه دارید؟
یا تئوریها بیشتر توجه شما را جلب می کند؟
1
9
40)
41)آیا در هنگام صحبت کردن، صدایتان را بلند می کنید و فکر می کنید نیاز به ادای کلمات خشن یا خیلی گویا دارید؟
یا بدون عجله، و به شکلی آرام و سنگین حرف می زنید؟
9
1
42)آیا آن چه را باید انجام بدهید، سریعا و بدون آن که برایتان خرج زیادی داشته باشد عملی می سازید (نوشتن یک نامه، انجام کاری و...)؟
یا در کارهای خود، دائما امروز و فردا می کنید؟
9
1
43)آیا در دوستی هایتان خیلی ثابت قدم و استوار هستید، دوستی های دوران کودکی خود را ادامه داده و منظما با همان افراد، رابطه دارید؟
یا غالبا دوستان خود را عوض می کنید، بدون آن که مساله جدی ای پیش آمده باشد، رفت و آمد با آن ها را متوقف می سازید؟
9
1
44)آیا وقت شناس هستید، گاهی اوقات، زودتر از وقت معین سر قرار می روید تا آن را از دست ندهید؟
یا اکثر اوقات با تاخیر سر قرارهای خود حاضر می شوید؟
1
9
45)آیا دوست دارید به ورزش های سنگین بپردازید؟
یا از انجام چنین ورزش هایی نفرت دارید؟
9
1
46)آیا برای احقاق حق خود خیلی جدی و سخت کوش هستید؟
یا دوست ندارید دائما حق خود را مطالبه کنید، و به سادگی، آن چه که مورد درخواست شماست رها می کنید؟
9
1
47)آیا دوست دارید خود را در آینه نگاه کنید و حالت های گوناگون چهره خود را مورد بررسی قرار دهید، مراقب حرکات و تن صدای خود هستید؟
یا این مسائل، چندان اهمیتی برایتان ندارد؟
9
1
48)آیا به همکاران خود، و کسانی که با شما ارتباط دارند، حتی اگر چندان افراد خوشایندی نباشند (مثلا پیشخدمت یا کارمندی که وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد) وابستگی زیادی پیدا می کنید؟
یا سریعا از این گونه افراد فاصله می گیرید؟
9
1
49)از میان داستان ها، آیا آن هایی را ترجیح می دهید که وقایعشان با جزئیات کامل نشریح شده است؟
یا رمان هایی را می پسندید که امکان بازی مکانیسم های روانی یا ارزش یک تفکر فلسفی را مطرح می کند؟
1
9
50)
51)آیا در برابر یک وظیفه جدید، یا تغییر در وضعیتتان دچار اضطراب می شوید؟
یا این که با ارامش، با این تغییر برخورد می کنید؟
9
1
52)آیا حتی در موارد دشوار نیز به سرعت تصمیم می گیرید؟
یا دائما آن را به بعد موکول می کنید؟
9
1
53)آیا پس از یک مرحله عصبانیت (و اگر عصبانی نمی شوید، پس از یک برخورد تند با دیگران)، سریعا حالت آشتی پذیری به خود می گیرید و دیگر به آن چه اتفاق افتاده فکر نمی کنید؟
یا تا مدتی بدخلق و ناراحت هستید؟
. یا این که به سختی، آشتی پذیر می شوید(حالت کینه توزی)؟
1
5
9
54)آیا در زمینه های: شغلی، لباس پوشیدن، غذا خوردن و... شخص خیلی دقیق و منظمی هستید؟
یا چندان توجهی به این نکات ندارید؟
1
9
55)آیا احساس می کنید به علاقه و محبت تمام کسانی که در اطرافتان هستند(حتی آن هایی که هیچ انتظاری از آنان ندارید) نیازمند هستید؟
یا نسبت به احساسات دیگران توجهی ندارید و تنها در میان افرادی که به آن ها علاقه دارید، به دنبال محبت هستید؟
1
9
56)آیا به مهارتها و توانایی های خود علاقمندید(موفقت های به دست آمده درکار، ورزش و امثال آن)؟ و به دقت پیشرفت های خود را نسبت به گذشته یا نسبت به دیگران در نظر دارید؟
یا به این مسائل اهمیت چندانی نمی دهید؟
9
1
57)آیا از اجناس لوکس، صرفا به خاطر لوکس بودن آن ها خوشتان می اید؟
یا چندان تحت تاثیر اشیاء لوکس قرار نمی گیرید؟
9
1
58)آیا کودکان را خیلی دوست دارید و از همراهی با آنها لذت می بردی و آیا دوست دارید در بازی های آنان شرکت کنید؟
یا کودکان شما را عصبی می کنند؟
یا نسبت به آن ها بی تفاوت هستید، و فقط از دور، از بازی آن ها خوشتان می آید؟
9
1
5
59)آیا به نظر شما زندگی اجتماعی خیلی مهم است و تصور می کنید هرکس باید در این زندگی شرکت داشته باشد؟
یا نسبت به جامعه بدبین هستید و به آزادی خود، ورای سنتها می اندیشید (البته بدون این که از امکانات و محیط زندگی خود صرف نظر کنید)؟
1
9
60)
61)آیا به طور متناوب، بین دو قطب شادی و اندوه، بدون هیچگونه دلیل ظاهری در نوسان هستید؟
یا خلق و روحیه ای ثابت و متعادل دارید؟
9
1
62)آیا دائما در وضعیت خود متحرک هستید و (حرکات مختلف انجام می دهید، روی یک صندلی دائما جابجا می شوید....)؟
یا اصولا وقتی واقعه هیجان انگیزی اتفاق می افتد، چندان تحرکی از خود نشان نمی دهید؟
9
1
63)آیا عادت هایی خیلی جدی دارید که به آن ها اهمیت زیادی می دهید؟
یا از هرگونه عادت دوری کرده و از وقایع پیش بینی نشده خوشتان می آید؟
9
1
64)آیا تصور می کنید زمان، جریان سیال و مداومی است که بدون وقفه ادامه دارد و همه چیز را به دنبال خود می کشد؟
یا زمان را بیشتر به عنوان تداومی از لحظات نسبتا تثبیت شده می دانید که از یکدیگر جداشده و به دنبال هم است؟ [مانند قطعات فیلم سینما یا عکس]
9
1
65)آیا می دانید چگونه خود را تحمیل کنید یا شخصا فرماندهی یک گروه، یا مدیریت یک کار، سازمان یا جمع را بر عهده گیرید؟
یا حتی وقتی از شما بخواهند نیز، تمایلی به هدایت دیگران ندارید (حداقل هنگامی که به طور موقت، رهبری شمارا می پذیرند)؟
1
9
66)آیا دوست دارید در همه جا اول باشید؟
آیا حاضرید خود را به نفع دیگران کنار بکشید؟
یا کاملا نسبت به حضور دیگران بی تفاوت هستید؟
9
5
1
67)آیا دوست دارید کودکان یا حیوانات را نوازش کنید؟
یا ایمن مساله برایتان متفاوت است (سوای احساسات گرمی که ممکن است نسبت به آن ها داشته باشید)؟
9
1
68)آیا دوست دارید شما را دوست داشته باشند و از شما اطاعت کنند؟
یا اطاعت برایتان خیلی مهمتر از عشق و علاقه است و تحقق کارها و برنامه هایتان ایجاب می کند که علاقه و محبت در درجه دوم قرار بگیرد؟
9
1
69)آیا در برابر مشکلات پیچیده، احساس ضعف به شما دست می دهد؟
یا برعکس در برابر پیشرفت های علمی و کشفیات خودتان حرکات مغرورانه ای نشان می دهید؟
یا این گ.نه احساسات (غرور یا ضعف)، به نظر شما در جایی که تنها مساله، فهم قضیه است جابجا شده است؟
5
1
9
70)
71)آیا دائما، در برابر مسائل نه چندان مهم دچار تردیدمی شوید و غالبا در ذهن خود، اندیشه ای را که کاملا بیهوده و ناخوشایند است، نگاه می دارید؟
یا این گونه مسائل، تنها به صورت استثنایی، برایتان اتفاق می افتد؟
9
1
72)آیا برای ایجاد تغییر و تحولی مفید، در صورتی که نیاز به تلاش و کار زیادی داشته باشد، در انجام آن تردیدی به خود راه نمی دهید؟
یا دربرابر چنین کاارهایی عقب نشینی کرده و ترجیح می دهید وضعیت قبلی را حفظ کنید؟
9
1
73)آیا نظم، یا قرینه بودن را دوست دارید؟
یا نظم و قرینگی به نظرتان کسل کننده می آید و در همه جا دوست دارید تغییر و تحولات فانتزی مشاهده کنید؟
9
1
74)ایا در کارهای خود، نیاز دارید که به بهترین وجه ممکن نظم را رعایت کنید؟
یا آن قدرها هم توقع ندارید و در مجموع، به همین اندازه که نیازی را پاسخگو باشید اکتفا می کنید؟
9
1
75)آیا ریسک کردن را دوست دارید و لذت خاصی از برخورد با خطرات احساس می کنید؟
یا از وقایع نامطمئن دوری می کنید (البته نه تا آن اندازه ای که به معنای نداشتن شجاعت تعبیر شود)؟
9
1
76)آیا بدگمان و شکاک هستید؟
یا به آسانی به دیگران اعتماد می کنید؟
9
1
77)آیا به ارزش های عمیق هنری توجه دارید و به نظر شما هنر چیز پر ارزشی است؟
یا هنر در زندگی شما جایگاه حاشیه ای داشته و شما به عنوان یک وسیله سرگرمی خوشایند به آن نگاه می کنید؟
9
1
78)هنگامی که به کسی علاقه دارید، احساس می کنید که باید در گفتارخود با او، از کلمات ملایم استفاده کرده و توجه خاصی نسبت به او داشته باشید؟
یا بیشتر به کارهای خوشایند او توجه می کنید (کمک، انجام خدمتی برای او و...)؟
9
1
79)آیا افراد ساده (عامی)، اشعاری که به آسانی فهمیده می شوند، و داستانهایی را که در آن پیچیدگی وجود ندارد دوست دارید؟
یا زود از مسائل ساده خسته می شوید و ترجیح می دهید موضوعاتی را انتخاب کنید که احتیاج به تفکر و تهمق بیشتری دارد؟
1
9
80)
81)آیا اتفاق افتاده از غیر ممکن بودن کاری که دوست دارید آن را انجام دهید، احساس سرخوردگی کنید؟
یا این حالت به ندرت برایتان اتفاق افتاده است؟
یا هرگز به آن دچار نشده اید؟
9
5
1
82)وقتی دستوراتی را برای انجام کاری صادر می کنید؟ ایا نسبت به انجام شدن آن بی تفاوت هستید و دنبال کار را نمی گیرید؟
یا مراقب انجام آن هستید و مواظبید که همه چیز به نحو مناسبی پیش برود؟
1
9
83)آیا شما از قبل، وقت و نیروی خود را محاسبه گرده و تنظیم می کنید، و دوست دارید برای هرکاری برنامه ریزی کنید؟
یا بدون برنامه ریزی قبلی وارد عمل می شوید؟
9
1
84)آیا فردی مصمم و مقید به پیشبرد اهداف خود هستید؟
یا از تثبیت روی یک هدف، نفرت داشته و سعی می کنید به هیچ یک ارز آن ها وابسته و متصل نشوید؟
1
9
85)آیا دوست دارید شما را دلداری بدهند؟
یا از دلداری دادن متنفرید و هنگامی که حس ترحم دیگران را می بینید، جریحه دار می شوید؟
1
9
86)آیا توجه شما به ارزش اشیاء جلب می شود و مدت طولانی، قیمت چیزهایی که خریده اید، در ذهنتان باقی می ماند؟
یا خیلی زود قیمت خرید را فراموش می کنید؟
9
1
87)ایا نسبت به محیط پیرامون خودتان خیلی حساس هستید؟ به عنوان مثال: زندگی در اتاقی که به نظر شما زشت است، برایتان غیرقابل تحمل است؟
یا این مساله از نظر شما اهمیت چندانی ندارد، و تنها راحت، کاربردیف و بهداشتی بودن وسایل زندگی برایتان مهم است؟
9
1
88)آیا نیاز دارید دائما دوستان خود را ببینید؟
یا گاهی اوقات، بدون این که دوری، دوستی شما را تضعیف کند، آن ها را به مدت طولانی ملاقات نمی کنید؟
9
1
89)آیا در خود، نیاز به تجزیه و تحلیل و جستجو برای درک کارهای هنری را که به آن ها علاقه دارید احساس کرده اید؟
یا برای شما، تنها لذت بردن از حضور آن ها کافی است؟
9
1
90)
91)آیا دائما احساس بدبختی می کنید؟
یا معمولا از وضعیت خود راضی هستید و در صورتی که وضعیت به گونه ای که مایلید پیش نرود، فکر می کنید باید آن را تغییر بدهید یا احساس خود را؟
9
1
92)آیا بیشتر دوست داریدنگاه کنید یا این که به عمل بپردازید (فرضا: نگاه طولانی به یک بازی که خودتان در آن شرکت ندارید)؟
یا دوست دارید خودتان اقدام کنید و یک تماشاگر ساده نباشید؟
1
9
93)هنگامی که اندیشه ای را در ذهن تان می پذیرید، آیا برای تحقق آن پافشاری می کتید؟
یا به سادگی می توان شما را متقاعد ساخت و اندیشه جدیدی را به شما ارائه کرد؟
9
1
94)آیا دائما، حرکاتی را تکرار می کنید و به دنبال ایده های تثبیت شده ای هستید؟
آیا افکار شما مواج است و هرگز با چیزی که قبلا در ذهن داشته اید مشابه نیست؟
1
9
95)آیا نیاز شدیدی به استقلال دارید و تحت رهبری دیگران بودن برایتان دشوار است؟
یا بدون تلاش، به راحتی مورد هدایت و رهبری قرار می گیرید و یک رئیس را به خوبی می پذیرید؟
9
1
96)آیا دوست دارید از تمام موقعیت های به دست آمده سود ببرید؟ (حتی زمانی که به مساله پیشنهاد شده علاقه ای ندارید و صرفا برای کسب سود آن را انجام می دهید).
یا با بی تفاوتی، موضوعاتی را که مورد علاقه تان نبوده رها می کنید؟
9
1
97)ایا به طور طبیعی، به لباس دوستانتان توجه می کنید؟ (رنگ، فرم، بافت و...)
یا چندان توجهی به این نکات ندارید؟
9
1
98)آیا کارکردن در یک محیط غریبه برایتان دشوار است؟
یا این مسائل چندان حساسیت شما را بر نمی انگیزد؟
9
1
99)آیا توجه شما به کاربردهای وسیله یا دستگاهی که آن را قبلا ندیده اید، جلب می شود؟
یا پیشرفته بودن مکانیسم آن توجه تان را جلب می کند؟
یا اصولی که در آن دستگاه رعایت شده است؟
1
5
9
میشل و فرانسواز گوکلن. 11 آزمون برای شناخت دیگران. ترجمه ساعد زمان. انتشارات ققنوس
- لینک منبع
تاریخ: پنجشنبه , 30 آذر 1402 (09:19)
- گزارش تخلف مطلب